سفال طبرستان و ترکیه

سفال طبرستان و ترکیه

اگر قصد انتخاب پوشش مناسب برای سقف ساختمان خود هستید و در بین انواع کاشی‌ها و متریال‌های موجود در بازار مردد مانده‌اید، لازم است که تحقیقات لازم را انجام دهید تا بدانید چه متریالی برای پروژه شما مناسب‌تر است. امروزه کاشی‌های سفالی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. بسیاری از مالکان خانه‌ها، سازندگان، طراحان و مدیران پروژه‌ها کاشی‌های سقفی سفالی را برای سقف‌های شیب‌دار خود انتخاب می‌کنند.

در بسیاری از کشورهای مدیترانه‌ای و همچنین انگلیس، مهندسان کاشی‌های سفالی را برای سقف ساختمان ترجیح می‌دهند و سفال به طور گسترده‌ای به‌عنوان یک انتخاب شیک و زیبایی پسند شناخته می‌شود. به همین دلیل برندهای مختلفی اقدام به تولید سفال کرده‌اند. یکی از برندهای معتبر و باتجربه سفال طبرستان است که محصولاتی زیبا، متنوع و با کیفیت تولید می‌کند. درحالی‌که کاشی‌های سقف سفالی مزایای بسیاری از جمله ماندگاری و نصب آسان دارد، اما معایبی نیز دارند. در این مطلب هر دو جوانب مثبت و منفی سقف سفالی را موردبحث قرار می‌دهیم تا مشتریان ما بتوانند انتخابی آگاهانه و مناسب انجام دهند. سپس به بررسی تخصصی سفال طبرستان و ترکیه خواهیم پرداخت.

آشنایی با سقف‌های سفالی

سقف‌های سفالی تنها یک پناهگاه ساده در برابر آفتاب و باران نیستند، بلکه ساختاری جذاب و بادوام و سازگار با محیط‌زیست دارند. در طول قرن‌های متمادی، کاشی‌های سفالی یکی از انتخاب‌های محبوب سقف بوده است. یکی از ویژگی‌های مهم سفال‌ها، کیفیت و درجه ساخت آنها است. کاشی‌های سفالی در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و هرکدام مقاومت متفاوتی را در برابر عوامل جوی مانند یخ‌زدگی ایجاد می‌کنند. کاشی‌های سفالی باید در مقابل شدیدترین شرایط آب‌وهوایی که می‌تواند در منطقه شما ایجاد شود مقاوم باشند، نه آب‌وهوای معمولی.

سقف‌های کاشی سفالی باتوجه‌به زیبایی، طول عمر طولانی و صرفه‌جویی در هزینه جذابیت و ارزش زیادی به خانه شما می‌بخشد. برخی از بهترین کاشی‌های سقفی سفالی دست‌ساز هستند، اما بسیار قیمت بالایی دارند. اکثر کاشی‌های سفالی برای حفظ شکل سقف سنتی و افزایش مقاومت هر کاشی، سوزانده و سخت می‌شوند. بسته به نحوه پخت خاک رس، طیف رنگی که هر کاشی به خود می‌گیرد تعیین می‌شود.

ازآنجاکه خاک رس چیزی بیش از رسوبات ریز زمین نیست، متخلخل است و خیلی راحت می‌شکند. کاشی‌های سقفی سفالی بسیار شکننده هستند و با کمترین فشار شکسته می‌شوند. تخمین زده شده است که در بیشتر نصب‌ها، تا 20٪ از کاشی‌های سفالی شکسته می‌شود. راه‌رفتن روی سقف سفالی برای کارهایی نظیر سرکشی به دودکش‌ها، ناودان‌ها، پنجره‌ها یا نشت سقف مطمئناً سقف شما را خراب می‌کند.

هر ساله تگرگ کاشی‌های سقف سفالی را در سراسر کشور از بین می‌برد. سقف‌های کاشی سفالی علاوه بر شکننده بودن، برای نگه‌داشتن وزن زیاد کاشی‌ها به پشتیبانی ساختاری دیگری نیز نیاز دارند. اما با تمام این موارد اگر نصب سفال به تیم متخصصی سپرده شود، مزایای سقف سفالی بیشتر از معایب آن است.

معرفی سفال ترکیه

سفال ترکیه یا همان سفال ترک محصولی وارداتی از کشور ترکیه است و در سه سطح درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه تقسیم‌بندی می‌شود که تنها نوع درجه‌یک آن مورد تأیید ما می‌باشد.

سفال طبرستان و ترکیه در رنگ‌های متنوع

کاشی‌های سفالی همان‌طور که از نامش پیداست، با پخت رس سفالی تولید می‌شوند. به‌محض اینکه شکل اولیه کاشی از خشت خام ریخته شود، آن را در کوره گرم می‌کنند و چگالی کاشی رس را باتوجه‌به مدت‌زمان و دمای گرم‌شدن تعیین می‌کنند. ازآنجاکه کاشی‌های سفالی در زیر گرمای شدید قالب‌گیری می‌شوند، در برابر آتش مقاوم هستند.

کاشی‌های سفالی متناسب با اولویت صاحب‌خانه در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف مانند رنگ سفید، سبز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای، زرشکی و خاکستری یا سفالی در بازار موجود است. اما سفال ترکیه لعاب رنگ ندارند و به‌صورت خودرنگ ارائه می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، محبوب‌ترین سبک کاشی‌های سفالی برای بام، سبک Terra Cotta است. نصب سقف‌های سفالی به‌دقت بالایی نیاز دارد و فقط باید توسط پیمانکاران حرفه‌ای سقف سازی که تجربه کار در این موارد را دارند، انجام شود.

مزایای استفاده از سقف‌های سفالی در سازه

  • کاشی‌های سقف سفالی در برابر انواع آب‌وهوا و آتش مقاوم هستند.

امنیت به‌ویژه برای کسانی که به دنبال سقف جدید برای خانه خود هستند، یک اولویت است. کاشی‌های سفالی باعث آرامش خاطر صاحبان خانه می‌شود، زیرا در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم هستند.

  • کاشی‌های سقفی سفالی ماندگاری بالایی دارند.

کاشی‌های سقفی سفالی محکم و بادوام هستند، به این معنی که برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. در صورت نصب و نگهداری مناسب، این نوع کاشی می‌تواند بیش از صدسال دوام داشته باشد.

  • کاشی‌های سقفی سفالی سازگار با محیط‌زیست هستند.

پایین آوردن اثر کربن در متریال ساختمان و به‌ویژه سفال، برای بسیاری از افراد به اولویت تبدیل شده است. اگر به دنبال یکی از مواردی هستید که تأثیرات مخرب محیطی کمی داشته باشد، انتخاب کاشی‌های سقفی سفالی یک گزینه عالی است.

  • کاشی‌های سقفی سفالی از تعمیر و نگهداری کمی برخوردار بوده و تعمیر آنها آسان است.

کاشی‌های سقف سفالی پس از نصب نیاز به نگهداری زیادی ندارند، بنابراین یک گزینه با نگهداری کم است. اگر کاشی‌های ترک‌خورده یا گمشده‌ای مشاهده کردید، تعمیر یا جایگزینی آنها نیز کار ساده‌ای است.

  • کاشی‌های سقف سفالی قابلیت استفاده در بیشتر سقف‌ها را دارند.

از این نوع کاشی می‌توان هم در املاک تجاری و هم در ملک خانگی استفاده کرد.

معایب استفاده از کاشی‌های سقف سفالی

  • کاشی‌های سقف سفالی سنگین‌تر از سایر گزینه‌ها هستند.

کاشی‌های سقفی سفالی ممکن است برای ساختمان‌هایی با ساختار ضعیف یا سبک مناسب نباشد، زیرا از برخی مصالح دیگر سنگین‌ترند و وزن سقف می‌تواند یکپارچگی ساختاری ساختمان‌های آسیب‌پذیر را به خطر بیندازد.

  • کاشی‌های سقفی سفالی همیشه در برابر وزش باد شدید مقاومت نمی‌کنند.

درحالی‌که معمولاً کاشی‌های سقفی سفالی در برابر انواع شرایط جوی بسیار مقاوم هستند، اما گاهی در وزش باد بسیار شدید کاشی‌ها سست می‌شوند و می‌ریزند.

  • کاشی‌های سقف سفالی می‌توانند شکننده باشند.

مانند تمام کاشی‌های سقف و تخته‌سنگ‌ها، کاشی‌های سقفی سفالی نیز شکننده هستند و باید با احتیاط نصب و یا تعمیر شوند و به طور خاص نباید بر روی آنها راه رفت.

  • کاشی‌های سقف سفالی باید به‌دقت نصب شوند.

انتخاب الگو و شکل مناسب متناسب با سقف امری ضروری است و ممکن است لازم باشد کاشی‌ها در زاویه‌های خاصی برش داده شوند تا در پایان کار، از نصبی حرفه‌ای لذت ببرید.

  • کاشی‌های سقفی سفالی از برخی گزینه‌های دیگر پوشش سقف گران‌ترند.

اگر به دنبال کمترین هزینه اولیه هستید کاشی‌های سفالی سقف ممکن است اولین انتخاب شما نباشد، زیرا مصالح ارزان‌تری وجود دارد که ممکن است با بودجه شما مناسب‌تر باشد. اما در هنگام انتخاب باید با دیدی بلندمدت به موضوع نگاه کنید. به‌عنوان‌مثال کاشی‌های سفالی بیشتر از کاشی‌های بتونی سقف دوام دارند و ارزش بیشتری به ملک می‌بخشند و می‌توانند با گذر زمان، بازدهی بیشتری نسبت به گزینه‌های ارزان‌تر داشته باشد.

آشنایی با سفال طبرستان و انواع آن:

سفال طبرستان و ترکیه یکی از انواع متریال جهت پوشش سقف‌های شیب‌دار می‌باشند که در مناطق مختلف با آب‌وهوای گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرند. سفال قدمتی دوهزارساله دارد و از مواد اولیه خاک و روی تشکیل شده است. این پوشش به دلیل صفر بودن عوامل مخرب زیست‌محیطی در آن، سازگار با محیط‌زیست می‌باشد. استفاده از سفال در پوشش سقف شیروانی زیبایی سنتی و دوام چشمگیری به وجود می‌آورد و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.

سفال طبرستان را باتوجه‌به آنچه مدنظر است به شکل شیب‌های یک‌طرفه، دوطرفه و یا دندانه اره اجرا می‌کنند. همراه ما تا انتهای مقاله بمانید تا در مورد سفال بیشتر بدانید. از انواع سفال طبرستان می‌توان به مدل پنبه کوهی، مدل سیمانی، مدل آلومینیومی و مدل فولادی اشاره کرد. پوشش سقف سفال به شکل ورق گالوانیزه با موج‌های بزرگ و کوچک سینوسی و ذوزنقه‌ای نیز ارائه می‌گردد.

خصوصیات و ویژگی‌های سفال طبرستان در یک نگاه

  • عایق حرارت و صورت (به دلیل استفاده از متریال عایق)
  • مقاوم در برابر طوفان و بادهای شدید، بارش‌های سهمگین، سرما و گرما، آتش و برخورد اجسام سخت با آن
  • سازگار با محیط‌زیست
  • تنوع در رنگ‌بندی
  • جلوگیری از نفوذ آب و ترک برداشتن (به دلیل وجود زیرسازی قبل از اجرا)
  • صدای آرام‌بخش قطرات آب بر روی سفال هنگام بارش باران (برخلاف ورق‌های آهنی تولید صدای آزاردهنده ندارد)
  • نمای سنتی زیبا و بادوام
  • مقاومت و استحکام بالا، عمر طولانی با فرم ماندگار
  • قابلیت اجرا در شرایط گوناگون آب‌وهوایی
  • حمل‌ونقل راحت جهت نصب
  • نصب و اجرای آسان
  • قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر محصولات ساختمانی

کاربردهای سفال طبرستان:

سقف سفالی یکی از قدیمی‌ترین و عالی‌ترین طرح‌های سقف شیروانی است که حسی باستانی را القا می‌کند و همین امر در کنار دیگر ویژگی‌ها، آن را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سقف تبدیل کرده است. نحوه اجرای سقف سفال طبرستان باید بسیار دقیق باشد، زیرا زیرسازی آن اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مقاوم و پایدار باشد تا سقف سفالی در برابر آب‌وهوای مختلف مقاومت کند و شرایط پایداری خود را حفظ نماید. از پوشش سفال جهت سقف سفالی می‌توان در محل‌های تجاری و مسکونی، سر درب‌ها، پوشش سقف‌ها و آلاچیق‌ها استفاده نمود.

مشخصات فنی سفال طبرستان:

  • ابعاد: 5*42.5 سانتی‌متر
  • وزن هر تایل: 300/3 کیلوگرم
  • سطح پوشش (تعداد در هر مترمربع): در هر مترمربع 14 عدد تایل به کار می‌رود.
  • تعداد در هر بسته: 5 عدد

نصب استاندارد و اصولی سفال طبرستان و ترکیه با بهترین قیمت

کاشی‌های سفالی سقف مدرن می‌باشند و زیبایی یک ماده طبیعی را به همراه هزینه‌های نصب مقرون‌به‌صرفه و دوام طولانی‌مدت به همراه دارند. شرکت بنیان سقف با سال‌ها تجربه در زمینه اجرا و نصب کلیه متریال سقف‌های شیب‌دار، آماده ارائه خدمات و نصب طیف گسترده‌ای از اشکال و رنگ‌های سفال طبرستان و ترکیه متناسب با مناظر محلی در سراسر کشور می‌باشد. با ما تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما استفاده کنید.